niedziela, 9 października 2016

Knedle ze śliwkami i tofu bez ziemniaków bez cukru

Zwykłe knedle z czasów dawnych czyli mojego dzieciństwa przypadającego na czasy PRL niekoniecznie dobrze smakowo wspominam ( awersja do klusek śląskich i knedli , po prostu nie cierpię tego ciągnącego się gumowatego ciasta ) . Ale lubię pierogi i tym podobne . A że pierogów lepić się nie chciało a wpadł mi w oko przepis na knedle bez ziemniaków http://ziolamimalowane.pl/knedle-tofu-sliwkami/  to lekko modyfikując przystąpiłam do dzieła .

Efekt był bardziej niż zadowalający a biorąc pod uwagę to , że knedle robiłam pierwszy raz wyszło nie dość , że pysznie to łatwo i szybko .

Składniki na ciasto : 2 porcje po 4 sztuki

250 gram tofu
2 łyżeczki soku z cytryny
szczypta soli
2 łyżki wody
4 łyżki mąki owsianej
2 łyżki maki z amarantusa
2 łyżki mąki pszennej
mały budyń waniliowy bez cukru

Z powyższych składników zrobiłam ciasto rozgniatając tofu troszkę widelcem a troszkę wspomagałam się blenderem - żyrafą .

Ciasto podzieliłam na 8 części , rozpłaszczałam w wilgotnej dłoni do środka śliweczka bez pestki i lepiłam kulkę . Proste .

Gotowałam wrzucając na wrząca wodę około 4 minut od wypłyniecia .

Podane z cynamonem śliwką i ksylitolem






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz