wtorek, 6 lutego 2018

Puszysty wegański omlet z mąki z ciecierzycy

1/2 kubka mąki z ciecierzycy
sól himalajska , kurkuma , pieprz kolorowy - wg uznania
1 łyżka mąki ziemniaczanej
łyżeczka soku z cytryny
łyżeczka płaska sody oczyszczonej
olej kokosowy do smażenia
wody tyle by powstało ciasto lejące ale gęstsze niż naleśnikowe 
Dodatki dowolne - ja dałam pomidorki koktajlowe


Na rozgrzany na patelni olej wylać ciasto , przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu aż do zarumienienia . Omlet wychodzi puszysty i nie opada :-)








9 komentarzy:

  1. Kiedyś rozczarowałam się mąką z ciecierzycy (smakowała mi metalem i musiałam wyrzucić :/), ale chyba muszę spróbować ponownie. Pysznie wygląda Twój omlet :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu może to kwestia mąki ? Ja zawsze kupuję tę z Indii http://allegro.pl/ks-maka-z-ciecierzycy-cieciorki-gram-1kg-besan-i5072349228.html , raz kupiłam inną i byłą do niczego grubo mielona i z posmakiem i zapachem , który mi nie odpowiadał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe... Muszę wypróbować innej firmy. Ta którą miałam była raczej drobno mielona, ale taka dziwnie metaliczna :/

      Usuń
  3. Koniecznie :-) Szkoda sie zrazić do tej mąki bo jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow wygląda fantastycznie, od dawna je jadłam omletu więc muszę wypróbować twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny! Dodałam jeszcze chilli, czosnek niedźwiedzi i czubrycę a z warzyw pomidory, dymkę i groszek - wyszedł boski i nawet się świetnie obracał! :)

    OdpowiedzUsuń